۱۳۹۱ دی ۲۹, جمعه

چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی

با سلام به دوستان
من کلا آدم نقادی هستم و به قولی از کوچکترین مسائل نمیگذرم , اگر نقدی (حتی شفاهی)براون نداشته باشم.
حالا میخواهم نقدی پیرامون شبکه دردسر ساز( جم ) از گروه جم داشته باشم.
شبکه جم در چند سال قبل که شروع بکار کرد تنها یک شبکه اینترتیمنت بود و بس ,که با هم زمانی شبکه فارسی وان ,کمتر کسی بود که به این شبکه ,آنهم به نیت دیدن سریالی جذاب و فراگیر نگاهی بیاندازد.ولی با افت شدید شبکه فارسی وان در اجرای سریالهای پر بیننده ,تدابیر به موقع جم در خرید و دوبله سریالهای ترکی بقولی جای خالی فارسی وان رو پر کرد .
گذشته از سریالهای درجه چندم ترکی (بلاخص از لحاظ سناریو ) ,اشتباه بزرگ جم ملایمتر نکردن صحنه های مغایر با آداب و سنن ایرانیها بود.بقولی تا آخر لب و لوچه ها رو نشون میداد ,که این مطلب با مزاج اخلاقی  اغلب خانواده های داخل کشور همخوانی ندارد.
علت این مسائل رو باید در فقدان رعایت نکردن رده سنی فیلمها و سریالها توسط خانواده ها در تماشای تلویزیون است. بطوری که بسیار شاهدیم فیلم ها و مخصوصا سریالهای بالای 16 و یا 18 سال را حتی کودکان 3 الی 4 ساله هم دنبال میکنندو بنده بعلت رابطه کاری ,معاشرت بیشتر با خانواده ها دارم و شاهداین قضیه  بودم که دختری 4 ساله و در موردی دیگر پسر بچه ای دررده  کلاس اول راهنمایی تمامی اپیزود به اپیزود سریالعشق و جزا را بطور لحظه به لحظه تعریف میکرد و بطور حرفه ای دنبال میکرد. ودر راه اندازی مجدد شبکه جم حتما باید در نقاط حساس و رمانتیک سریالها تجدید نظری شود.تا از جو سازی و سم پاشی توسط انسانهای بیخردی چون شهرام همایون جلوگیری شود و بقول مادربزرگها (آتو دستشون نده) .و جالب تر اینکه که شخصی همانند شهرام همایون که با مشاهده کانال مربوطه اش (کانال یک)به این مسئله پی میبرید که بی محتوی ترین برنامه ها رو میشه در این کانال پیداکرد و جالب تر اینکه ادعاهای مدیر آن گوش فلک رو کر کرده که در این رسته با شبکه بی محتوایی چون (رنگارنگ ) برابری میکند.هر دو مدیر شبکه مدعی پر بیننده ترین شبکه ماهواره ای فارسی زبان هسستند. (در آینده نقدی بر شبکه رادیویی رنگارنگ منتشر میکنم).
دومین نکته که میشود به آن نقد کرد طرح دوبله سریالها در داخل ایران بود .در صورتیکه مدیر شبکه جم  از فضای داخل و حساسیت ها و شرایط منطبق بر قانون مملکتی اطلاع کافی داشت . پس نباید با یک عمل پیش بینی شده دست به اینکار میزده و شرایط عده ای و حتی وضعیت شبکه رو در خطر میانداخت.
حال با یک وقفه کوتاه مدت و وصل مجدد دوشبکه دری و کردی در یاه ست . باید منتظر بود و دید
که آیا در وصل جدید شبکه که بی شک بزودی  انجام میپذیرد ,آیا خطا ها و نادیده انگاری های گذشته تکرار میشود یا خیر .
خا نگهدارتان باد. (نویسنده خودم)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر